måndag 9 maj 2011

Äntligen hittat bortglömda saker

Ibland är det bra att spara saker, ännu bättre när ens far sparar det åt en. 

Denna stege hade jag i mitt barndomsrum i många år, med olika installationer. Sedan befann den sig på min mors restaurang fylld med färska kryddor, sedan tillbaka hem till min far som även han fyllde den med färska kryddor. Nu har den återigen hittat hem till mig och denna gång får den ta hand om mina älskade Pellisar som numer står ute hela dygnet. 


Något annat jag sökt efter länge är en tunna, inte vilken tunna som helst utan en tunna som ska kunna samla regnvatten. För någonstans läste jag att regnvatten är det bästa du kan vattna dina växter med då det inte innehåller något klor. Men att hitta en tunna som inte är en sådan där blå plasttunna var inte det lättaste. Men tänk vilken tur att jag har min far. I hans uthus står en blandning med saker, mycket skräp men ett och ett annat guldkorn kan man hitta. Som denna...


Detta är numer min vattentunna, förut var den en tunna kring en vinkaraff, ja ni vet sådant man använder när man gör sitt egna vin. Men nu då den inte används på det sättet längre så har den blivit vår vattentunna. Nu väntar vi bara på lite regn så att den kan börjas fyllas upp. 

Idag har vi annars mest målat, målat och målat, bakat, bakat bakat samt satt upp en hylla i sovrummet. Redovisning om denna dag kommer en annan dag;)

Önskar er en ljuvlig kväll
Annie

1 kommentar:

Mia sa...

Underbar trappstege! jag är oxå på jakt efter en gammal i trä.. ska satsa på o kolla med en del gamla bönder häromkring om det kan ligga någon o skräpa på nått uthus.. o måla i vitt till uteplatsen som kanske blir till i sommar..äntligen!!!efter dryga 10 år kanske man får en:) må så gott och lycka till med bebisleveransen:) kanske blir samtidigt nu;)), mia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...