tisdag 19 mars 2013

Vad är ett FYND?

God förmiddag härliga Tisdag

Jag hoppas att ni inte snöar bort, eller blåser bort för den delen. 

Här är det lugnt. Små små flingor virvlar i luften men inget som lägger sig. Känns ganska skönt att det troligen inte kommer bli värre än så här. 

Några av helgens "fynd"

 I söndags fyndade jag. Äntligen var jag på en loppis helt i min smak. Förutom att det var trångt, att människor trampade på mina fötter och att det var sanslöst varmt så var det ändå en ljuvlig tillställning. 

En tekanna av märket Rörstrand med en lagad pip (knappt synligt) 25:-)

Men något jag funderat över de senaste dagarna är:

 vad är ett fynd ? 

För mig är fynd och billigt nära släkt, och när jag säger billigt så är det sällan jag köper något som överstiger 30-40:- på loppis.

Ett härligt blått fiskfat för 4:- (underbar loppis i söndags tag 5  saker för 20:-) 

Självklart finns vissa undantag. Ett sådant hände i helgen, jag bara såg, jag tog och jag betalade utan att ens tänka mer än...

ååååååååååå denna måste jag bara haaa;)

Den kostade lite men ack vad jag älskar den;) och då blir det ju helt klart känslan som får stå för benämningen fynd. 
En mycket vacker "skabaraha" burk för 80:-

Vad är er definition av Fynd? 

Önskar er en härlig dag 
Annie
Skicka en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...