måndag 18 mars 2013

Måndagslista med tillsatser och loppisfynd;)

God morgon Måndag

Idag är jag arg över en speciell sak, en sak som nyligen börjat pocka på min uppmärksamhet. TILLSATSER i matvaror. Har ni märkt hur mycket skit det finns i vissa matvaror i form av E nummer och färgämnen. 
Så idag är jag speciellt arg på ICA och deras tillsats till vanlig riven ost. 

Undrar vilken färg osten skulle haft om färgämnena inte tillsätts, ljusgul? mögelgrön? ...


Men jag är också glad över att...

Solen skiner idag

Jag träffade min kära vän Mia igår (om än väldigt kort) 

Jag gjorde massvis med loppisfynd i helgen;) (se bara burken nedan) 

Att det på Onsdag är Vårdagjämningen för det betyder att våren verkligen är här;) 

Att vi verkar ha klarat oss undan maginfluensan och just nu "bara" brottas med en hosta på lilla F 


Vad har ni att glädjas över/vara arga över idag?

Ta hand om er
Annie
Skicka en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...