söndag 29 maj 2011

Beslut taget (ännu ett inlägg om vårt sovrum)

Nu äntligen har de två svåra besluten tagits... 
Vad som föranlett dessa beslut är på grund av följande...


 Denna vackra klocka har så länge jag kan minnas hängt i mitt barndomshem. Men när min far målade om i det rummet så kom klockan aldrig upp igen. Istället stod den på golvet och samlade damm. Då han vet om mitt och min sambos intresse för gamla klockor så tyckte han att vi skulle ha denna klocka. I vårt förra hem kom klockan aldrig upp på väggen mycket pågrund av de fruktansvärda betongväggarna som vi hade där. Men nu... Helt plötsligt när jag stod i sovrummet och tittade på denna del av väggen så kom jag ihåg den vackra klockan jag fått av min far, och helt plötsligt hade klockan hittat hem. 

Men med klockan blev något jag redan anat ännu mer tydligt. 


 Mycket i vårt sovrum hade en touch av guld. Jag är annars inte en guld människa utan föredrar som oftast silver framför guld. Men något sa mig att guld var det rätta för detta rum.


 Så denna ljuvliga tavla åkte upp från källaren och placerades ut på en tänkt plats


 Även denna lilla sak börjades funderas kring om den kanske skulle passa in. 


Efter två dagars funderande och funderande och lite smakråd av min käre moster och syster så togs äntligen beslutet. Tavlan åkte upp på väggen


Silver lampan togs ner...


 ...och guld lampan åkte upp. Denna kristallampa har jag fått från min farmor och farfar den har genom alla tider hängt i deras vardagsrum men nu har den fått en ny plats...


Vårt sovrum...

Ja det här med guld och silver är en knepig sak och trots att jag inte är någon guldälskare i vanliga fall så måste jag erkänna att guld är det rätta i detta rum. På något sätt passar sockerlådorna och de mörka trät till den guldiga färgen. 

Nu ska väl ändå vårt sovrum anses som färdigt. Ja förutom då problemet med dynor till korgstolen men jag tror jag även har en lösning på det så det inlägget kommer säkert snart;)

Önskar er alla en underbar kväll
Annie

2 kommentarer:

Mamma sa...

Det blev ju kanon Annie. Kram

Maria sa...

Hej på dig från Marias Hörna. Du har ju flera bloggar...så vilken skall jag skriva i? Du måste vara syster A i Systrarna Karlsson eller ?
Tack för din kommentar hos mig ♥ Många kramar från Maria

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...