måndag 17 oktober 2011

Härligt underbara grannar


Vi har helt underbara grannar. 

Rätt över bor ett äldre par som vi umgåtts med en del den senaste tiden. Hon kommer ursprungligen från Polen och har kvar sina barn och sitt barnbarn där. SÅ jag tror hon uppskattar extra mycket umgänget med oss då hennes barnbarn är i samma ålder som vår lille Frank.

När vår dosa till boxern gick sönder och vi bara hade kanal 1 att titta på (nej det går inte ändra kanal på själva boxen) Så bjöd vi ner oss själva till grannarna för att titta på Fotbolls Em-kvalet (Sverige-Holland) Väl där så tog damen i huset med mig på en runda i huset, en rensar runda.

 Hon plockade fram spetsgardiner, tyger, tofsar, dukar och band av alla de slag. Allt lades i en, två tre påsar och ovanpå allt tyg lades ett gäng med vackra kaffekopps-fat, och några udda kaffekoppar. Även ett gäng pinnstolar blev våra men bilder på dem kommer vid ett senare tillfälle.

 Mycket roligt pysselmaterial kom med mig hem och speciellt lycklig blev jag av dessa vackra kaffekopps-fat.

Ett av faten förvandlade jag till en ljusstake helt i  Systrarna Karlsson stil, som jag senare gick ner med till vår käre granne som tack för allt pysselmaterial. Gissa om hon blev glad att få njuta av ett av hennes vackra gamla fat fast i en ny tappning. (Fler sådana här ljusstakar finns i Secondhand-designen)

Visst är det härligt med goda grannar och visst är det härligt med påsar med pysselmaterial. 

Nu ska jag återgå till min sjuka familj, Frank har nog någon form av skrik baskilusk i sig och lille Vincent har förutom behandling av penicillin mot Borellia nu även fått feber. Så nu ska jag bädda in mig med den store killen i soffan och mysa ett tag medan Mr D får ta hand om skrikpaketet en stund till...

Önskar er alla en härlig måndagskväll och tack för fotspåren ni lämnar efter er, det värmer
Annie

1 kommentar:

Hanna sa...

Gulliga grannar! Det måste vara något med tvärredsluften, våra grannar kom över med massa kantareller förra veckan.

PUSS på dig söt och krya er!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...