torsdag 20 oktober 2011

Tv:rummet som det ser ut nu;)

God middag.

Omförflyttning har skett i huset nummer 10 

Rummet som var tänkt som fin-rum har istället blivit tv-rum. 

Rummet är ganska litet och ganska dåligt med ljusinsläpp vilket passar utmärkt för ett tv.rum;)
Rummet när vi flyttade in

Taket har målats och fönstret har målats men tapeterna är dock detsamma. En vacker dag ska det komma upp nya tapeter här också men det finns andra rum i huset som är förprioriterade:)


Tv: bänken är inköpt på loppis likaså soffbordet och brickbordet i hörnen och allt har fått bli vitt;)

Soffbordet innan ommåling
Länge funderade jag på om tv.bänken skulle målas om eller inte... Men nu när jag ser resultatet så ångrar jag mig absolut inte. 

Älskar levande ljus så självklart står det en kandelaber i ena hörnet som tänds frekvent på kvällarna, har redan förbrukat ett 50 pack med antikljus... och är nu inne på nästa 50 pack;)


Den senaste inköpta tidningen ligger på soffbordet i hopp om att snart bli läst. Och jag längtar efter att få infria dess önskan. Kanske kanske om Frank sover middag idag så ska jag sätta mig med en kopp te i soffan och bläddra igenom denna underbara tidning. 

Ja sen var det ju det där med pyssel. Jag älskar verkligen att pyssla som de flesta säkert vet;) Att pyssla framför tv:n är bland det bästa som finns, helt plötsligt så gör det inget att det är reklam;) Men att pyssla framför tv:n gör även att det skapas en "ful-hörna". SÅ här visar jag min Ful hörna....

Men ful hörnan leder till mycket trevligt pyssel men jag har funderingar på att skaffa mig en låda av något slag så att jag kan gömma pysslet lite, så kanske Ful-hörnan blir en "fin-hörna" 

Nu ska jag fatta tag i kameran och ge mig ut på "sälja på loppis-jakt" för vet ni om att det på olika håll i detta avlånga land skapats grupper på Facebook där man kan sälja sina saker. Här omkring finns det en som heter Tranemo/Ulricehamns loppis. Så sök upp er lokala loppis på Facebook och finns det ingen så skapa en;) Ett väldigt smart sätt att byta/sälja saker med varandra, det kostar inget heller;)

Önskar er alla en ljuvlig dag 
Annie

1 kommentar:

Nyanser av vitt sa...

Så snyggt och mysigt. Önskar dig en mysig helg.
Kram Agneta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...