onsdag 9 november 2011

Ett lite märkligt loppisfynd;)

För ett tag sedan var jag i Dalsjöfors och besökte en loppis som had halva priset...

Kan ni tänka er halva priset... Då är det billigt. 

Mycket folk var det där och lång kö ringlade sig utmed hela parkeringen. Men då vi och några till var smarta och såg en annan väg in (en som de senare stängde igen) så satsade vi allt på ett kort och smet helt enkelt in den vägen;)

En del fynd gjordes men det var mycket folk och ibland så mycket folk att man inte riktigt han se alla fynd. 


 Men på bokavdelningen hittade jag förutom Igelkottens Elegans som jag ska läsa med mina kusiner (vi har startat en liten bokklubb) för en 5:a 16 st sådana här:


 Vackert tecknade

Slöjdritningar

Ja ni vet sådana man hade förr i träslöjden när man skulle tillverka något för att se hur man gör:)


Visst är de vackra.

Vad jag ska ha dem till?


Ja det vet jag inte riktigt än men upp på väggen kommer de nog men all sannolikhet



 Om jag inte tar en beskrivning och ger mig på tillverkandet själv vill säga


 Här finns beskrivningar på härliga gamla möbler, lampor och lampetter vackert nedtecknade och med en förklaring på baksidan


Jag fullkomligen älskar mina ritningar men det är nog ett av årets märkligaste loppisfynd;)

Önskar er alla en helt underbart ljuvlig dag
Annie

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...