fredag 10 augusti 2012

Användandet av rengöringsmedel

Igår blev jag påmind om ännu en liten sak som jag gör för miljön, detta tack vare ett mycket bra inlägg från Lisbeth med bloggen LissasVita (ni finner inlägget om ni klickar här

Det lilla extra jag gör för miljön är att jag inte köper något som helst rengöringsmedel förutom Yes diskmedel och Grumme tvättsåpa (förutom tvättmedel då). 
bild lånad från nätet

Och vet ni vad jag klarar mig alldeles utmärkt med dessa två mirakelmedel. Yes diskmedel använder jag till allt från att rengöra toaletten till att putsa fönsterna. Grumme tvättsåpa använder jag mig till avtvättning av golven samt att jag har några droppar tvättsåpa i en sprayflaska som jag använder när jag torkar av matsalsbordet efter att mina söta monster suttit och ätit. 

Jag hoppas och tror att jag genom mitt medvetna val kan inspirera andra till medvetna val, för tänk många bäckar små. Längst upp i en av flikarna kan ni förutom se mina boktips läsa om mitt miljöprojekt, många bäckar små. 

Önskar er en ljuvlig solig dag
Annie
Skicka en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...