torsdag 2 augusti 2012

De sista semesterdagarna

Det har varit några härliga dagar, de här sista dagarna av vår gemensamma semester. Vi har förutom varit på djurparken, haft trevligt besök och bakat en massa samt hunnit med en del i trädgården. 


Denna slänt har grävts ur, fått en matta och en massa massa sten. Nu fattas det bara lite blommor som vi tänkte att vi skulle låna ihop hos vänner och bekanta nu till hösten;) 


Denna härliga rosa blomma har vi redan varit och plocka hem från min far, visst är den rosa färgen helt underbar. 

Förövrig så pysslas det faktisk en hel den igen. Inspirationen har kommit åter, mycket tack vare min gode vän Mia. Idag ska här fixas en del lådor då jag fått lite efterfrågningar efter det, så limmet, papper och kartonger ska dukas fram så fort barnen sover trygga i sina sängar. 

Tackar för alla som vågade ge sig in och kolla sitt ekologiska avtryck i förra inlägget. Inga roliga resultat vi får men visst är det härligt att bli lite omskakad och få insikten att det är dags att göra lite till, tänka till en extra gång... Idag gjorde jag det... Jag gjorde ett aktivt val i affären och köpte mig ett ekologiskt kaffe, det skiljde faktiskt bara 4 kronor och det tycker jag det är värt;)


4 kommentarer:

VisaLiza sa...

Den rosa blomman är en av mina favoriter med. Har även Astillbe i rött och vitt tillsammans med rosa. Mycket tjusigt :) Liza

Hannis sa...

Effektiva dagar!
Härligt med trädgårdsarbete.

Jag fick en arbetskamrat att göra testet.
Och det ledde till att vi började fundera på vad vi kunde förändra. Så igår startade jag med att handla miljövänlig rengöring, diskbalja(för att skölja i) och bokade tvätt-tider(för att sluta med onödigt småtvättande).
Det blev intressanta samtal när flera av arbetskamraterna började fundera på hur mycket dom åker bil, sopsorterar osv. Så du fick igång mig=))

Kram Hannis

House and Garden by Bia sa...

Hej Flitiga Lisa (fniss).
Jag köper ekologiska varor ganska ofta, men inte allt jag handlar, det är som du säger, inte så mycket dyrare.
Ha nu en trevlig helg!
Kram Bia

Rosa i huset i vitt sa...

Köper lite ekologiskt men inte allt ska jag erkänna ..

Ha en trevlig helg
Kram Rosa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...