fredag 15 februari 2013

När visionen och verkligheten går brett isär.

God förmiddag härliga töiga Fredag.

Här hemma har vi haft en jobbig natt med en stor kille med magont och en liten med 40 graders feber (igen) Men som tur är så var vi alla trötta och sov till 8.00, tur vi har sportlov. 



Även jag tänkte ju delta i min egna utmaning. Att förvandla en konservburk till något användbart. 

Jag hade en plan
Jag hade en vision

Men allt sket sig;) 


Resultatet blev inte alls som jag hade visualiserat, det blev så långt ifrån min vision så jag undrar hur det ens kan bli så fel. 


Färgerna blev fel, locket blev fel ja allt blev fel. Det ser snarare ut som något som min femårige son slängt ihop på dagis. 

Men tur att man alltid har möjligheten att göra om och göra rätt;) 

SÅ detta är inte mitt bidrag, mitt bidrag kommer imorgon istället. Detta var bara ett uppvisande på ett misslyckande och att saker och ting inte alltid blir som föreställningarna. 

Önskar er en fantastisk dag och missa inte att våga delta i utmaningen ni har till den 23 på er.

Annie

8 kommentarer:

Huset på Backavägen sa...

Vi har också sjukstuga här. Lillkillen vaknade inatt med magsjuka. Det värsta har gått över men han har så ont i magen. Ha en skön helg!
Kram Anki

Marianne sa...

Era stackare som har sjukstuga:(
Hoppas ni kryar på er snart!
Tycker nog färgen på din "misslyckade" burk är fin jag, men jag gillar blå och turkos:)
Måste försöka fixa mitt bidrag i helgen!
Kram

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Stackars er:( hoppas snart ni blir pigga från allt elände!
Visst blir man besviken när det inte alls blir som man vill att det ska se ut!! Jag tycker verkligen inte det var några fel på din konservburk du visade men om man tänkt sig något annat så har man ju:)
Ha en fin kväll nu.
Kramar Jennie

Tinis vita hem sa...

Man kan inte alltid lyckas ;) Men ibland blir det i stället bättre än man väntat sig.
Önskar dig en trevlig helg!
kram Tini

Rosa i huset i vitt sa...

Det lyckas inte alltid....krya på er och så blir nästa burk säkert kanonbra
ha det bra
kram Rosa

Anna sa...

Gör det - stanna till på Pysselskafferiet - du kommer ÄLSKA det! En MYCKET trvlig ägarinna av samma skrot och korn som dig själv, med skillnaden att hon inte återbrukar.
Kram Anna

Mamma C sa...

Jag har burkarna men inte börjat pyssla ännu. Det är inte alltid det blir som man har tänkt sig inne i sitt huvud. Men skam den som ger sig. Ska bli kul att se ditt nya pysselresultat.
Kram Mamma C

Torpliv sa...

Hos mig är det ganska vanligt att det inte blir som jag tänkt, men ibland blir det bra ändå och man lär sig en massa nytt på vägen. =) Gillar verkligen färgen på din burk, härlig!
Hoppas du får en lugn och skön helg och att killarna mår bättre nu!
Kram Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...