söndag 28 april 2013

Att fynda för mina barns skull

God kväll våriga söndagskväll.
Denna helgen har jag fyndat;)

 för 500:- så har jag inhandlat. 



 2 par barnskor


 5 barn skjortor


 11 par byxor till barnen


 3 tröjor och 3 par shorts

10 stycken små bilar och 11 par strumpor till barnen. 

Ja i helgen var det dags för barnfyndmarknad i Gällstad. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: vilket underbart, ljuvligt, påhitt. Tänk hur mycket pengar alla dessa kläder hade kostat om jag tvingats att köpa nytt. Sen sålde jag ju själv för lite över 400:- så egentligen har jag ju bara lagt ut strax under 100 lappen. 

I dessa upplysningstider angående gifterna i vår vardag och speciellt de alarmerande uppgifterna från naturskyddsföreningen gällande gifter i våra kläder (läs här) För att inte tala om gifterna i våra barn-rum (läs bland annat Underbara Claras inlägg om den saken här) Så känns det här med barnfyndmarknader än viktigare. 

För er som bor i närheten så är det en barnfyndmarknad här i Tvärred den 25 maj. Läs mer här

Nu önskar jag er därute en härlig kväll
Annie




Skicka en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...