onsdag 24 april 2013

Min nya kompis

God förmiddag soliga men ack så blåsiga Onsdag

Igår lades ett brev på posten till miljökontoret i vår kommun med en ansökan att få börja ta i bruk vår nya kompis. 



 Vår nya kompis Mully 360 kräver nämligen ett godkännande från kommunen då den ska matas med både trädgårdsavfall samt köksavfall. Ååå gissa om jag längtar, tänk om ett år kan jag plocka ur egen härlig kompost, tänk DÅ om någon gång så måste väl ändå mina fingrar kunna få en antydan till gröna, eller? 


Här har vi börjat fixa  i ordning för kommande planteringar, platsen har grävts ur, fått matta och grus och nu väntar bara ett planteringsbord. Sen borde fingrarna förhoppningsvis få en lite grönare ton, ja kanske inte på direkten men efter några månader (år), med övning;) 

Nyfikna på en egen Mully så kan ni läsa om kompisen här och även hur en kompost sköts. 

Nu önskar jag er en fantastisk dag, det tänker jag skaffa mig. 
Annie

Skicka en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...