torsdag 2 maj 2013

Snabba beslut

God morgon sköna andra dag i Maj

I går var det en sanslös härlig dag, solen sken, bästa pysselvännen på besök, god mat, äppelpaj och Loppis. 

På loppis gäller det att ta snabba beslut, något jag för varje år försöker öva upp. Men det är inte lätt. 


 Denna skål gick jag förbi ett antal gånger, tittade funderade kände på och funderade. Jag hade tur att den tålmodigt väntade på mitt beslut och inte lät sig säljas till någon annan.


För oj vad jag har blivit förälskad i just denna skål. Härlig rosa vacker dekor, lite kantstött, tillverkad i Italien och väldig porös keramik. Den inte bara är vacker att titta på den känns även vacker. (hoppas ni förstod vad jag menade där;)


Den har nu fått plats i köket och får tjänstgöra som fruktskål, och jag njuter av dess närvaro

Att ta snabba beslut på loppsar är inte alltid så lätt och ibland har man tur att saken man vill ha tålmodigt väntar på att man bestämt sig. 

Nu önskar jag er en härlig dag
Massa kramar
Annie
Skicka en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...