tisdag 5 juli 2011

Auktionsfynd

Att gå på Auktion är något speciellt. Det är spänning, nervositet, chansen att betrakta vackra ting och självklart den berömda kokta korven. 

När jag var yngre och fortfarande bodde hemma så åkte jag och min mor nästan varje fredag på auktion. Många fynd blev det och många lådor med blandade saker (som pappa kallade skit) följde med hem, ja för det var ju så billigt;) 

En dag slutade auktionsbesöken och vi vet inte riktigt varför. För det är verkligen något som vi båda älskar att göra. 

Nu har detta nöje återtagits

Inte var fredag men så ofta vi hinner och kan. 

I söndags var vi på en stor sommar auktion i Intakan  (de har återkommande auktioner varannan vecka hela sommaren se auktion.se)

Åh så många vackra ting. 

Några fick följa med mig hem



 En härlig rakspegel blev min för hela 30:- (20 kronor plus 10 i slagavgift) 

Och var hängde jag den???

Självklart i sovrummet;)

Sedan blev det en sådan där låda med blandat, som pappa säkert kallat skit, men fint tyckte jag det var




Tenn och silver blandat. Härliga detaljer lite lagom slitet. Vad jag egentligen ska ha dem till vet jag inte men liksom bara följde med i shoppingströmmen.

Nu drar vi snart upp till Dalarna och käre D:s farmor och gissa hur många loppisbesök det kommer bli på vägen upp. Ja för barnen behöver ju sträcka på benen;)

Önskar er alla en ljuvlig kväll
Annie

1 kommentar:

Clara sa...

Vilka fina grejer!
Det är nästan läskigt hur mycket loppisar det finns på vägen upp till Dalarna. De verkar inte göra något annat än starta loppisar!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...