måndag 31 oktober 2011

Att vara Kreativ åt sig själv;)

God Morgon
Att pyssla är min passion

Ja ni som känner mig känner ju säkert till Systrarna Karlsson där jag är en av systrarna;)

Men tro det eller ej... Det är inte ofta jag pysslar åt mig själv. 

Eller jo det gör jag väl... För det första utkastet själva prototypen av en sak blir alltid min. Tyvärr blir inte alltid det första utkastet speciellt bra, där av första utkast. Det är ofta genom prototypen jag lär mig vad som fungerar och inte och sedan inför nästa så har jag lärt mig efter mina misstag. 


Så det andra utkastet brukar oftast bli bättre.


Men det är oftast de andra, tredje och fjärde utkastet som hamnar i Systrarna Karlssons Secondhand-design.


Men nu har jag tagit tid till eget pyssel. Jag limmade ihop tre ljusstakar till mig själv.


Jag älskar att tända ljus nu när det mörknar ute och vårt matsalsrum är som gjort för tända ljus. Det är ett öppet rum med härliga fönster och många utrymmen där ljus kan sättas. Genom tv.rummet kan jag sedan sitta i soffan och beskåda ljusens dans med mörkret. Och dessa tre ljusstakar passar ypperligt på linneskåpet. Jag gillar dess enkelhet och de mjuka vita mot de hårda, lite rostiga bakformarna. 

Det känns skönt att vara kreativ åt sig själv, att ge sig själv tiden. Liknande ljusstakar finner ni i Secondhand-designen 

Nu önskar jag er en skön start på veckan
Annie

3 kommentarer:

Torpliv sa...

Vilka härliga fat du hittat till de fina ljusstakarna! Här har det varit lite tunt med loppisfynden det sista men nu ser man ju också fram emot alla mysiga julmarknader! Och tack så mycket för de snälla orden om mina sockar, här övas det för fullt =)
Önskar dig en underbar dag! Petra

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så där brukar jag också göra. Först en prototyp och sen kommer själva tillverkningen. Och ibland måste jag ha originalet att titta på, för jag glömmer bort så fort...:)
Kram
Marie

Mamma sa...

Å vad finna ljusstakar helt underbara.Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...