torsdag 27 oktober 2011

Pyssel delux med ljuvliga Mia

Ibland är det allt skönt att vara mamma-ledig. 

Speciellt om man har en pysselsugen vän

Och två snälla barn;)

Tänk vilken tur jag har...

Härom dagen kom söta Mia med gulliga lilla J hem till mig, fulllastad med pysselmaterial. Ja ni kan tänka er hur här såg ut, jag har ju själv en hel del;)

 Golvet var belamrat med pyssel-saker varvat med bebisleksaker. Tur att våra båda små inte lärt sig att ta sig fram själva än;)


 Och hela bordet var fullpackat med material

Efter en massa snackande, gullande med bebisar, kaffedrickande och vyssjande så satte vi sedan igång med vårt Pyssel Delux.

Pyssel temat denna gång (ja för det lär bli fler gånger) var etiketter. Till julklapparna eller bara till fint


 Det blev en del


Papper varvat med spets, tyll, knappar och band allt i en härlig organiserad röra.


Och allt i återbrukningens tecken;)

Av söta Mia fick jag sedan detta otroliga nothäfte, hon hade hittat ett gäng på loppis och gav ett häfte till mig. Gissa min lycka...


 Genast ritades det upp och klipptes till.
Det limmades och syddes och sedan...
... Voilá

Ett par dekorerade änglavingar. 

Men den med ett skarpt öga uppfattar snart mitt misstag;)
Japp jag erkänner jag har vänt noterna upp och ner... 

Men lite av det är ju det charmiga med hemtillverkat... Det är ok om det har lite brister det gör det lite mer unikt...

Ja denna dagen kommer jag leva länge på. Och alla de idéerna vi fick tillsammans (många innehållande taggtråd;) ser jag fram emot att förverkliga...

Ja ibland är det allt härligt att vara mammaledig och få den tiden med en vän. En tid jag värderar högt. Tack snälla Mia för sällskapet, idéerna, noterna och det härliga pysslandet. Och ett stort tack till söta lilla F och J för att ni skötte er helt utomordentligt;)

Önskar er alla en härligt underbar dag
Annie

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...