tisdag 26 juni 2012

Att överleva semestern

Jag är inge bra på det här med semester.
 Rastlös, uttråkad och sömnig är ord som genast kommer till mig när jag tänker på semester. Ni som känner mig vet ju att jag inte gillar att sitta stilla, inte gillar att inta ha något att göra och avskyr när jag måste koppla av. 

Men sen är det ju så här med vår kära kropp att tyvärr så behöver den vila, avkoppling och semester. Så det är med tvång och en viss svårighet som jag försöker ha det här semester. 

När vi så skulle spendera 6 dagar i stugan på Östkusten så var det med vissa svårigheter som jag lämnade kära datorn, pysslet och "att göra" listan hemma. Men hemma blev dom. 

Jag hade vissa svårigheter att varva ner och sömnen hade mig ganska ofta i sitt grepp, som så ofta när jag finner mig sysslolös. För att motverka att inte sova allt för mycket så införskaffades tre pocketböcker. Minns inte hur längesedan det var som jag läste en bok sist men nu vet jag varför jag älskar att läsa. 

Böckerna räddade mig från rastlösheten och gav min kropp en chans att vila och ha semester. Tack kära böcker. 

Vill ni veta mer om de böcker jag läst så kan ni se det i en av flikarna där nu en bokflik ska synas. 

Nu ska här snart förberedas för sänggående och bokläsning. Min nya semester i vardagen. 
Skicka en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...