lördag 2 juni 2012

Ett trädgårdsprojekt under utveckling

En misskött trädgård var vad vi flyttade till när vi flyttade hit. Grannarna talade om för oss att när han som byggde huset bodde här i mitten av 70-talet så var trädgården mycket vacker, många rabatter och mycket blomster. Men några husbyten senare och några ägare med mindre eller inget intresse av trädgården så hade den fått stå och förfalla. 

En plats som var bortom räddning var denna plats på baksidan. En uppstampad jordplats där gräset vägrade växa. Tydligen hade detta varit platsen för den förre ägarens alla skrotbilar och platsen var med all säkerhet dränkt av allehanda bil-vätskor.


 Så projekt fixa jordplatsen tog sin början. 


De mättes ut, lades matta, fixades en ram runt med hjälp av några av alla gatsten som vi hittat begravt bland ogräset i trädgården.


 En massa massa massa sten beställdes och blev hemkört, och nu börjar det roliga


Pallarna har fått sina frön och det verkar som om det växer och frodas, några gamla fönster med glas i ska bara letas upp för att kunna lägga över för att snabba på växt-processen. Själva pyntningen är långt i från färdig, för i bland måste saker och ting sjunka in lite innan man vet exakt hur man vill ha det. Men det är ju ett trivsamt nöje;)


En sak vet jag iallafall och det är att jag gärna kommer använda mig av allehanda "skrot" att plantera saker i. Här ser ni gräslök och så småningom dill placerade i skrotiga kockums kärl

Idag verkar det som om vädret visar sig från sin vackra soliga sida igen så kanske blir det lite trädgårdsarbete idag. Vi är ju nästan färdiga på baksidan men vi har ett stoooort arbete som påbörjats på framsidan. Men det berättar jag om en annan dag.

Nu ska jag väcka familjen så det blir lite frukost här hemma, sedan bär det av till en bordsloppis i Dalsjöfors. 

Tack för att ni tittar in
Annie

1 kommentar:

Mycket annat & lite betong sa...

Så roligt att se! Snyggt!
Jag håller också på med pallkragar, grus och lite plattor! Vi har så besvärligt ogräs så jag har börjat om från början igen i år.

Hälsningar Agneta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...