måndag 4 juni 2012

Helgens bestyr och loppisfynd

Nu är denna helg över, tänk så fort tiden går men tänk också så skönt det är att den 6 juni infaller på en Onsdag. Blir lite som en helg mitt i veckan. 

I helgen har det inte blivit så mycket trädgårdsarbete som vi önskat, mycket beror på vädret för brrrrr vad kallt det har varit. Men istället har vi hunnit med en loppisrunda till trevliga Dalsjöfors. Där besökte vi först en bordsloppis där denna ljuvliga picnic-korg inhandlades för en tjuga. 

 Där inköptes även en docka till lilla Frank för en femma så att barnen slipper slåss om den enda dockan vi har. Efter bordsloppisen så tog vi svängen förbi Gärdhem en stor loppis i trevåningar där man kan hitta rejäla fynd om man bara orkar trängas med allt folk vill säga. 
 Där köpte jag förutom lite saker till Systrarna Karlsson fyra sådana här ljuvliga konservburkar. Här är det meningen att min egen inlagda gurka ska förvaras om nu bara Västeråsgurkan överlever denna kyla ute i kragen vill säga. 
Tillsist stannade vi till på Dalsjöfors antikaffär för där har de ett loft med lite "billigare" saker och det bästa av allt de lämnade 25% rabatt på loftet. Så där fyndade jag 9 stycken glasflaskor till priset av 10:-/st också 25% av det alltså 65:- (fick lite rabatt med) Så här ska saftas i veckan. 

I går firade vi även min far, min syster och min syster son som alla fyller år på samma dag. Detta år var lite speciellt då pappa fyllde 60 och det firade vi genom att ge honom en ballongflygning i födelsedagspresent. En present som han blev mycket glad för;) 

Nu ska måndagens bestyr tas tag i, vilket innebär vika tvätt, vika tvätt och vika tvätt.

Ha det
Annie

1 kommentar:

Mycket annat & lite betong sa...

Hoppas att du snart får använda din nyköpta picnic-korg!
Jag tycker att det fungerar bra med kompost i pallkragar. Jag lägger i hushållskomposten för efterkompostering och blandar med löv, kvistar och den här gången koskit också. Så lägger jag en plastskiva över.
Om du googlar på kompost i pallkragar så finns det en del att läsa.

Trevlig kväll!
Agneta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...