lördag 15 september 2012

Även de "tråkiga" kan vara vackert och ha sina fördelar

God morgon
Vilket härligt busväder vi hade igår. Det regnade, blåste, regnade lite till och sedan helt plötsligt sken solen för att sen än en gång återgå till regn. 


Men visst kan ett oväder vara vackert, och visst kan det finnas fördelar med regn och rusk


 När det regnar ute så kan man med gott samvete mysa inomhus hela dagen, man kan dricka hur mycket te man vill och raggsockorna är som skönast i busväder.


Idag ska dock solen komma på besök är det sagt och det är välkomnande då vi är i desperat behov att att klippa gräsmattan samt hösta lite ute, för är det något man inte kan göra i regn och rusk så är det att klippa gräsmattan. 

Skapa er en fantastisk dag, det ska jag göra
Annie

5 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Fler som är uppe med tuppen! Såg på vädret igår att det skulle bli fint här med idag. Så gräsmattan var min första tanke här med ;)
Än är det ruggigt och grått ute här med små fina regndroppar som faller, så får se hur det blir under dagen.
Hoppas ni får en mysig Lördag. Kram Malin

Torpliv sa...

Visst är det härligt med regndagar, passar perfekt till inomhuspyssel =) Men även här behöver gräset klippas så vi hoppas också på en stunds sol!
Så snyggt golvet är som ni valt ut, det kommer bli superfint! Till och med namnet på golvet är ju vackert =)
Ha en underbar dag!
Kram Petra

VisaLiza sa...

Fast visst är det samtidigt lite mysigt med höstrusk. I alla fall om man kan välja att stanna inne. Även i Hult växer gräset så det knakar så jag håller tummarna för att både du och jag får väder som passar till gräsklippning. Kramar Liza

Gardenhouse sa...

Ja jag håller så med dig...
Det gäller att finna det mysiga i stunden!
Här ska fixas i lagårn i dag och ikväll ska jag vara farmor för då ska lille Arvid komma och vara med mig =)
Det blir toppen!!!
Ha det bäst du med,
Sussi

House and Garden by Bia sa...

Hej igen min vän!
Här skiner solen idag, men jag ska putsa fönster o sätta upp nya gardiner i sovrummet o dotterns rum. Kanske blir det en promenad...
Hoppas du har det bra...
Trevlig helg Bia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...