söndag 16 september 2012

Toppliste-fantast

God morgon

Jag är ju så lycklig över att jag har börjat ge mig tid att besöka böckernas värld igen. Många år har passerat sen jag sist gav mig själv den tiden. Men nu har prioriteringarna lagts om och jag läser böcker som bara den. Tv.n är bortprioriterad och böckerna har återigen fått sin givna plats i mitt liv. 

Jag är en toppliste-fantast och speciellt pocket-liste-fantast. Jag älskar att gå in i den lokala bokhandlen (ja jag gillar att handla böcker på gammalt vis och alltså inte över nätet) och bläddra och ta i böckerna placerade på topplistan. Jag bortser dock från alla krimalromaner och deckare, har läst lite för många i den genren så jag löser alltid morden tidigare än huvudrollsinnehavaren vilket gör att böckerna blir tråkiga. Så inga deckare för min del. Men alla andra böcker på listan är av intresse. 

Tyvärr hinns topplistan inte uppdateras i samma takt som jag slukar böcker och det är då det är tur att man kan finna vägledning i bokhavet genom nätet, och då på en av mina favorit-sidor. 


Bloggen heter Bokfjärilen och styrs av i första hand min kusin Sofia som går under namnet Bokfjärilen men även av hennes två systrar Frida under namnet Bokflugan och Clara under namnet Bokhumlan. Detta är en ljuvlig blogg om enbart böcker;) och det är tack vare denna blogg samt min kära kusin Sofia som jag i bokhavet bland de icke toppliste-listade böckerna valde ut denna bok
Åh vilken bok sedan, förstår att detta är en av Sofias favoriter, det är en perfekt bok med en perfekt blandning av mystik, spänning, romantik och persongestaltningar. Vad jag tycker om boken kan ni läsa här. Denna hamnar helt klart bland min topplista över favorit-böcker. 

Har ni läst någon bok nyligen som hamnat på er topplista? 

Önskar er en härligt ljuvlig söndag
Annie

5 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Åh, när jag plöjt igenom alla mysiga bloggar jag vill besöka nu på morgonen ska nog boken plockas fram.
Men, det blir en förutsägbar, svensk, underbar deckare ;)
Hoppas du får en skön Söndag,
Kram Malin

House and Garden by Bia sa...

Jag läser mest livsåskådningsböcker, men ibland blir det nån roman eller självbiografi.
Solen skiner från en klarblå himmel, o det är ganska varmt ute, så vi drar iväg till torpet idag.
Ha det såå bra!
Kram

VisaLiza sa...

Åå den boken har jag i min bokhylla men har inte hunnit till ännu. Just nu gör jag som alla andra och läser Hundraåringen. Vi har den som bok i min bokcirkel. Måste dock erkänna att jag inte är lika såld som alla andra. Ha en härlig söndag. Kramar Liza

Lilla Källängen sa...

Ja det är härligt att vara i "bokvärlden"..här läses det också en hel del böcker och jag gillar ju Nora Roberts som bekant:-) Det är roligt att få lite tips på annat också som man kanske inte upptäckt ännu. Jag läser nog lite av varje men helst ska det nog vara lite spännande också:-)
Ha en riktigt skön söndag
Kram Anneli

Anna sa...

Ja, visst är det härligt med böcker!! Jag hinner aldrig, men på semestern plockar jag fram ett gäng. Dock har jag blivit kvar i stimmet även efter semestern detta år och det är skönt. Väntar på hembudade böcker från Tradera. Såg att det fattades några i Virginia Andrews-hyllan...

Taklök är fantastiskt trevliga växter!!
Kram Anna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...