fredag 28 september 2012

En rannsakan samt en önskan om hjälp

God morgon

Idag kan jag inte längre skjuta på det oundvikliga. Idag måste jag skriva färdigt min CV. 

Jag gillar verkligen mitt jobb i klädbutiken men det är bara en timanställning och jag måste se sanningen i vitögat och inse att det inte räcker, hur gärna jag än vill att det ska vara tillräckligt så är det inte det. En halvtid hade inneburit en större garanti, en uppsägningstid, en vetskap om hur mycket pengar som trillar in varje månad samt rättigheten till Semester;) Jag tror det är det sist nämnda som gör att jag verkligen längtar efter en fast anställning, för när jag tänker tillbaka så har jag aldrig haft semester, på riktigt. Jag har i evigheters evigheter varit timanställd på olika företag om jag nu då inte pluggat (vilket jag gjort i 9 år) 


Så idag ska jag granska mig själv, ja för det är inte själva CV i sig som är jobbig, utan det är det där personliga brevet som ställer till huvudbry. Vem är jag och vad har jag att bidra med.


Jag är ordningssam utan att vara pedantisk, jag gillar att ha många bollar i luften men har svårt att inse när bollarna blir för många. Jag är serviceinriktad till 1000 och är av den generationen där jag inser att kunden är faktiskt det viktiga och de kunder som lämnar mig ska vara nöjda, vilket gör att jag ibland ställer liiite för höga krav på mig själv. Jag gillar att lösa problem och försöker se saker ur ett annat perspektiv men är samtidigt väldigt känslig för kritik. 


Jag är kreativ ut i fingerspetsarna och utan min kreativitet så är jag inte mig själv. Jag är miljömedveten och var jag än hamnar så kommer jag försöka påverka sättet att tänka kring miljön och det vi äter, utan att för den delen tvinga folk att göra som jag. Jag har tandläkarskräck, och spindelfobi och jag kan inte vara med på bild utan att göra hemska grimaser. Jag är positiv tills motsatsen bevisats, jag skrattar gärna och jag är lycklig. 

Jag arbetar hårt och har en hög arbetsmoral. Jag söker ett jobb som ger mig en säkerhet, en semester, en utmaning, en chans att göra det jag gillar. Så om någon av er som hälsar på här inne har ett sådant jobb till en sådan som mig så tveka inte att höra av dig. Hjälp mig ur denna skrivar-ångest och framför allt hjälp mig att slippa ångesten över att vara arbestlös. Jag har ingen ångest över att vara arbetssökande utan det är tanken på att inte ha något att göra som skapar ångesten

För övrigt önskar jag er en härlig underbar avslutning på veckan. Själv ska jag jobba på bästa jobbet idag, imorgon och på söndag en helg jag verkligen ser fram emot. 

Ta hand om er
Annie
Skicka en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...