lördag 13 oktober 2012

En strategi, ett sökande och en krok

Godmorgon ljuvliga lördag

Tack så hemskt mycket för alla uppskattande kommentarer om förra inlägget. Skönt att höra att vi inte är ensamma att ha levande rum i hemmet;) 

Här hemma är det fullt upp med "livs-stils-förändringar" ja inga stora men även de små förändringarna kan ställa till det i prioriteringslistan. Förändringarna här gäller främst strategiskt planerande av utrotning av Mr Migrän och Herr Spänning. Än så länge har åtgärder antagits gällande motion (ni kan följa min utmaning i fliken ovan) samt mat. Jag går fortfarande på friskvård och alla dessa åtgärder gör att ett krig just nu har brutit ut mellan mig och de två herrarna. De kämpar tillbaka rejält så många tidiga kvällar har det blivit;( Men snart har jag tränat upp min kropp och då j**lar ska de få en match som de inte kan vinna;) 

Men förutom strategisk planerande, motion i lagom dos och herr-överfall så börjar den nyrenoverade hallen ta form. En bland de första sakerna som åkte upp på spaljen var en sak som i månader legat i en låda i väntan på detta tillfälle


Den var med i en låda som jag ropade in på auktion för ett tag sedan, och se bara hur vacker den är;)


Jag har en vision gällande spaljen närmast dörren, där ska det finnas en massa massa krokar av alla de slag, till för att hänga gästernas jackor. Men enda kravet på dessa krokar är att jag helst vill att de ska vara gamla, inte nya som ser gamla ut utan riktigt gamla. Rostiga och lite egna gör inget utan det är lite det som är meningen. Unika krokar i en unik hall;)


Ja ni ser framför er va? 


Än så länge hänger bara denna ljuvliga krok uppe men ett ständigt sökande efter nya krokar pågår, om ni har något tips om var jag kan få tag på gamla krokar så säg gärna till. 

Nu ska jag försöka komma in och inspireras lite i blogglandia men tyvärr så har jag en dator som inte alls vill hänga med i mitt tempo att öppna en sida tar flera minuter, lilla datorn börjar nog ge upp, så om ni undrar varför jag inte kommenterar så mycket längre så kan det bero på att jag mestadels får surfa runt på telefonen och den är inte alltid så smidig att lämna kommentarer med. 

Nu önskar jag er en sagolik lördag, skapa er en härlig dag för det ska jag göra;) 
Annie
Skicka en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...