lördag 13 oktober 2012

En strategi, ett sökande och en krok

Godmorgon ljuvliga lördag

Tack så hemskt mycket för alla uppskattande kommentarer om förra inlägget. Skönt att höra att vi inte är ensamma att ha levande rum i hemmet;) 

Här hemma är det fullt upp med "livs-stils-förändringar" ja inga stora men även de små förändringarna kan ställa till det i prioriteringslistan. Förändringarna här gäller främst strategiskt planerande av utrotning av Mr Migrän och Herr Spänning. Än så länge har åtgärder antagits gällande motion (ni kan följa min utmaning i fliken ovan) samt mat. Jag går fortfarande på friskvård och alla dessa åtgärder gör att ett krig just nu har brutit ut mellan mig och de två herrarna. De kämpar tillbaka rejält så många tidiga kvällar har det blivit;( Men snart har jag tränat upp min kropp och då j**lar ska de få en match som de inte kan vinna;) 

Men förutom strategisk planerande, motion i lagom dos och herr-överfall så börjar den nyrenoverade hallen ta form. En bland de första sakerna som åkte upp på spaljen var en sak som i månader legat i en låda i väntan på detta tillfälle


Den var med i en låda som jag ropade in på auktion för ett tag sedan, och se bara hur vacker den är;)


Jag har en vision gällande spaljen närmast dörren, där ska det finnas en massa massa krokar av alla de slag, till för att hänga gästernas jackor. Men enda kravet på dessa krokar är att jag helst vill att de ska vara gamla, inte nya som ser gamla ut utan riktigt gamla. Rostiga och lite egna gör inget utan det är lite det som är meningen. Unika krokar i en unik hall;)


Ja ni ser framför er va? 


Än så länge hänger bara denna ljuvliga krok uppe men ett ständigt sökande efter nya krokar pågår, om ni har något tips om var jag kan få tag på gamla krokar så säg gärna till. 

Nu ska jag försöka komma in och inspireras lite i blogglandia men tyvärr så har jag en dator som inte alls vill hänga med i mitt tempo att öppna en sida tar flera minuter, lilla datorn börjar nog ge upp, så om ni undrar varför jag inte kommenterar så mycket längre så kan det bero på att jag mestadels får surfa runt på telefonen och den är inte alltid så smidig att lämna kommentarer med. 

Nu önskar jag er en sagolik lördag, skapa er en härlig dag för det ska jag göra;) 
Annie

10 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Så fin, tror det kommer bli kanonbra.
Ja att sätta nya vanor kan ta lite tid och just det att först komma igenom din jobbiga kamp gör det ännu svårare. Men fortsätt ditt grymma jobb, är det någon som kommer lyckas kicka herrarna i arslet är det du.
Hoppas ni får en riktigt trevlig helg, kram Malin

MirEll sa...

Funderar på om det inte hänger en gammal rostig krok i uthuset hos mina föräldrar när jag tänker efter....ska undersöka saken. Riktigt bra idé med en massa fina krokor. =)

Torpliv sa...

Å, jag ser krokväggen på er spalje framför mig, det blir ju jättesnyggt! Och plats till alla blir det ju med många krokar, så dessutom väldigt praktiskt! Finfin idé!
Håller tummarna för att du vinner nästa rond mot herrarna och att de därefter begriper och håller sig undan.
Hoppas du får en härlig helg!
Kram Petra

House and Garden by Bia sa...

Jättebra idé med krokarna.Hur kom du på det?
Önskar dej en mysig helg, utan migrän!!
Sköt om dej!
Kram

Lilla Källängen sa...

Håller med de tidigare att det är en jättebra idé med krokarna..å det finns inga nya saker som toppar riktiga gamla med känsla och charm!
Önskar dig en riktigt skön lördagkväll!
Kram Anneli

Rosa i huset i vitt sa...

Låter som det blir jättecharmigt och snyggt med gamla olika krokar.
tråkigt när datorerna inte vill...jag har fått byta dator ett par gånger pga de varit för sega...som tur är så känner karln en massa datafolk så det har inte blivit så dyrt
ha en bra helg
kram Rosa

Unknown sa...

Idén kom tack vare denna vackra krok som följde med auktionslådan, de var inte kroken jag ville ha (minns dock inte vad de var i lådan jag ville ha ) Men inte kan jag bara ha en krok på en sådan låååång spalje, så då får jag helt enkelt hänga upp en massa krokar;)

Unknown sa...

Hi hi hi skriver nu från en ny dator;) enligt försäljaren ska jag vara glad att min gamla höll så länge som den gjorde (4 år är tydligen inte vanligt att datorerna håller)

Anna sa...

Jättefin krok! Vet tyvärr inte vart du kan få tag på fler förutom på loppisar!
Härligt att du kommit igång med träningen!
Sverige glömde jag ju helt bort i drömtråden...Här finns ju HUR mycket som helst att se! Claras fd. fröken har som mål att (när barnen flyttat ut) satsa hela semsestrarna på att utforska alla landskap vi har! Tycker det är en strålande idé!
Kram Anna

VisaLiza sa...

Å jag gillar din idé med krokarna. Finns det någon gammal smed i närheten kan den vara en klok idé att kolla med den. Vet att mamma lyckades få tag på ett gäng gamla rostiga krokar på det sättet. Han kunde dock inte för sitt liv förstå varför hon ville ha det gamla skräpet ;) Önskar dig en härlig fortsättning på helgen. Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...