måndag 28 januari 2013

Idag blir det en mycket annorlunda måndagslista

Idag är jag trött, lite arg och frustrerad så idag blir det en liten annorlunda måndagslista

Idag är jag arg över:

Att ungarna vaknar kl 05.00 och allt som oftast börjar bråka om leksaker

Att Frank alltid startar ett världskrig så fort vi ska ta på honom kläder eller byta blöja

Att Mr Migrän besökt mig 17 dagar av dessa 28 trots att jag verkligen försökt ta hand om mig

Att om jag vaknar på natten inte kan somna om vilket leder till att jag nästa dag är så trött på kvällen att jag ibland går och lägger mig redan kl 20.00

Att vi har mindre pengar nu trots att jag jobbar och inte går på lägsta mammapeng och att vi är tvingade att nalla från våra sparade pengar så fort vi vill unna oss något;( 



Så nu har jag förhoppningsvis fått det ur systemet


Nu till det jag är glad över.

Jag är glad över:

Att Vincents öronsnibb fortfarande sitter kvar i örat och att det ser ut att läka fint

 Att vi är friska och inte åkt på mer sjukdomar

 Att jag blivit påmind om hur roligt det är att virka mormorsrutor

Att de 2,8 kilona som jag gick ner de två första veckorna i Januari och de 0,8 som jag sedan gick upp de två sista veckorna i januari (som en påminnelse att fortsätta sköta mig) 

Att min blivande man hade städat hela huset medan jag jobbade igår

Nu önskar jag er en god morgon och sänder samtidigt ut en signal att det är ok att ha dåliga dagar med;) 

Vad har ni att glädjas eller vara arga över idag?

Annie


Skicka en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...