fredag 4 januari 2013

Skira blommor tillverkade

God kväll härliga fredag

Idag på förmiddagen har jag pysslat. Jag hämtade ju ut C.b.A:s senaste investering igår och pysslandet har gått på högvarv här hemma. 


Vackra skira blommor har jag tillverkat, inte så många än för det tog sin lilla tid att lista ut exakt hur jag ville ha dem men än så länge är de så pass många så att de blir ett vackert blickfång på en av mina brickor. 


 Blommorna är utskurna av min nya lilla kompis en Sizzix Big shot, den må varit lite dyr men än så länge kan jag bara säga att den är värd varje krona.


 Pappret jag använt mig av är självklart återbrukat, gamla bibelblad blandat med tunnt silkespapper som jag får genom jobbet. (Ni ska bar veta hur mycket silkespapper som är packat mellan kläderna) 


Blombladen har sedan fått lite kaffe över sig och sedan blivit komponerade, limmade och slutligen dekorerade med en pärlemoknapp. Tror nog att det kommer komma ut några sådana här till försäljning så småningom;) 

Nu önskar jag er en härlig kväll, själv ska jag lägga min trötta kropp i sängen och läsa (sova) Enligt mitt löfte till mig själv så ska ju 2013 handla om mig och då ingår det att lyssna på kroppen. Så god natt önskar jag er alla . 

Annie
Skicka en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...