tisdag 12 mars 2013

Hyllor på väggen

God morgon härliga Tisdag

Ja det är nog konstaterat att Tisdagar är min absoluta favorit dag på veckan, denna Tisdagen är speciellt trevlig då min kära blivande man tagit ut en pappadag. Så gissa om vi avnjöt en låååång frukost, vardagslyx när den är som bäst. 

I helgen fixade jag äntligen i ordning bland mina nyuppsatta "hyllor"


Blev nog ganska nöjd, gillar träet mot den vita tapeten och älskar att kunna njuta av min klocksamling.


 Denna ljuvliga klocksamling har jag samlat på mig genom året. De har stått utspridda över huset i en tanke att jag då kunde njuta av dem i varje rum. Men mycket bättre att ha dem tillsammans och i tv-rummet för då njuter jag verkligen av dem varje dag. 


 En av hyllorna var en låda som jag köpte på tradera. Lådan var då stängd och vi har inte vågat öppna den på grund av risken att förstöra den. Men i helgen tog vi modet till oss och bände loss brädorna. Döm om vår förvåning när vi hittar denna ljuvliga text i botten av lådan. Så denna hyllan fylls inte med något utan texten måste vara synlig. 


 Den översta lådan är mycket smalare så här får bara lite småsaker plats


 Mina två nyloppade fåglar 


Samt min samling av solfjädrar.


Detta är nu min utsikt när jag sitter i min favorit fåtölj i tv-rummet. Helt ok eller hur? 

Nu önskar jag er en härlig dag, här ska njutas av familjen innan jag åker och jobbar. 

Ta hand om er
Annie

9 kommentarer:

mitt hjärtas fröjd å glädje sa...

Jätte fint blev det. Vad kul med texten i lådan och vilken tur att ni öppnade den!
Så fin klocksamling, blev ju väldigt fint att ha alla samlade på ett och samma ställe tycker jag, förstår om du sitter och njuter i din fåtölj:) Nu ska jag gjuta en stoooor bordsskiva till butiken och även en liten soffa, får se hur det går men har tvingat mannen så han ska följa med å sätta ihop formarna:) Jag gjuter och han snickrar hihi.
Ha en fin dag, den kunde ju inte börjat bättre.
Kram Jennie

Huset på Backavägen sa...

Superfina hyllor!! Det är nackdelen med vårt hus att vi inte har så mycket väggar att sätta saker på. Men det där ska jag suga på om jag kan göra något av. Hoppas migränen har gått och lagt sig igen!
Kram Anki

House and Garden by Bia sa...

Jag älskar sådana trä backar...och vet du, jag gick in i en livsmedelsaffär och frågade om jag fick köpa backar av dom, och det fick jag;))) Så nu har jag tre bruna backar som jag ska ha på torpet som sängbord...har dom hemma i stan just nu;))
Dina blev jätte fina på väggen!!!
Kram bia

FruNeroLindström sa...

Så fint du gjort. Älskar idén med lådorna på väggen. Visst har du det i sovrummet med?! Snyggt är det iallafall.

Hoppas ni nu haft en riktigt mysig dag tillsammans. Kram Malin

VisaLiza sa...

Så snyggt det blev! Känns ju helt klockrent måsta jag säga ;) trevligt att kunna visa upp sina små samlingar. Kanske är det så jag ska tänka med mina älskade skor! Kramar Liza

Rosa i huset i vitt sa...

Tänk att det kan bli så snyggt med ett par trälådor..gillar
ha det bra
kram Rosa

Frederica sa...

ÄLSKAR klocksamlingen!
Jag gillar verkligen gamla klockor. Men jag har ingen. Får se om jag hittar någon på loppis i sommar :)

Vilken kul överraskning i lådan. Självklart ska ni ha det synligt!

Kramar

Le petit jardin sa...

Härliga lådor och vilket fynd att hitta den expolsiva texten :)

Kul med klocksamlingen, en av mina goa vänninor har samma passion som dig och jag blir nästan lite avundsjuk

Kram kajsa

MirEll sa...

Så fint det blev och vilken överraskning med dynamitlådan. =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...