måndag 11 mars 2013

En sen måndags-start

Denna måndag är jag arg för: 

Att Mr Migrän har ovettet att hälsa på mig på natten vilket gör att en hel förmiddag försvinner.

Att saker vi planerar spricker och att jag är sååå dålig på att hantera förändringar att tänka om och göra det bästa av situationen

Att jag fortfarande är förbannad på min Vårdcentral och den vården jag (inte) får. 

Att jag allt som oftast känner att jag inte får något gjort

Att mattan jag inte köpte på loppis för två veckor sedan självklart inte fanns kvar nu en vecka senare;( 

Min stora kille som tar hand om lillebror när mamma har huvudvärk;) 


Denna måndag är jag glad för:

Att jag var dag kan lämna mina barn på en förskola som de älskar att vara på. 

Att jag har nära som hjälper mig att hantera förändringar och tänka om och göra det bästa av situationen

Att jag inser att med ett jävla annamma så ska jag nog klara mig utan Vårdcentraler och inkompetenta läkare

Att jag trots allt får gjort det "lilla" som jag får.

Att vi kanske kommit på en "matt" lösning på "matt" problemet bara genom att titta på de mattor som vi har hemma. 

Nu har jag äntligen fått i mig lite mat och hoppas att denna dagen kan börja (om än lite sent)

Vad har ni att vara glada över/ arga över idag?
Skicka en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...