onsdag 8 maj 2013

Blommor utan stjälk

God kväll härliga Onsdag
Tänk vilka härliga soliga dagar vi haft. Här har vi njutit i full drag, storslagna planer för trädgården har gjorts, så nu väntar en förväntansfull och arbets-sam vår/sommar i trädgården;) Där av min något frånvarande tid här på bloggen. Men jag lovar att titta in här när tid ges. 


 Mina kära pojkar gillar verkligen alla dessa blommor, inte för att de är ensamma om att gilla alla blommor det gör även deras mor (hi hi hi) På vägen hem från förskolan plockas det blommor till ett helt kompani, ja de är arbetsamma mina små pojkar. 


 Men ni vet hur det brukar bli när små pojkar plockar blommor, de plockar det som är finast och mest intressant, alltså själva blomman. Stjälken lämnas allt som oftast kvar i marken, då den enligt min två-åring inte verkar vara nödvändig. 


 Tur då att man på loppisen i helgen köpte en passande skål till stjälklösa blommor.


Passar fint på bordet jämte mina loppade ljusstakar. 

Nu önskar jag er en fantastisk helg, kanske ses vi, kanske inte. Men en sak lovar jag vi ses snart. 

Ta hand om er
Annie
Skicka en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...