måndag 6 maj 2013

Ett speciellt inköp

God eftermiddag sköna måndag

En härlig intensiv loppishelg har det varit. Två loppisar på två dagar, strålande sol och trevligt sällskap med min familj. 


 I bland på loppisar händer det att man kommer över något som väcker en speciell känsla. Det är inte alltid man tycker om eller ens gillar det som väcker känslan men själva känslan som den väcker är så speciell så man inte kan motstå. 


 Denna flicka med fåglar är just en sådan sak. Jag tycker nog egentligen inte om den men den väcker ett barndomsminne som gör att den i mina ögon blir speciell. 



När jag var lite så hade vi en sådan här, och jag minns ett tillfälle då den stod tillsammans med våra böcker. Böcker som jag oftast var inne och bläddrade i, speciellt boken med sånger och ramsor;) Många var gångerna då jag stannade och klappade de små fåglarna i flickans knä. 

Ja så nu har jag alltså skaffat mig en egen flicka med fåglar, så syster du behöver inte vara orolig att jag ska sno din;) 

Ta hand om er i solen och glöm inte solskyddsfaktor. 
Annie

9 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

En likadan har jag i en låda på vinden..den fick min äldsta dotter av mormor när hon var liten..har inte kunnat slänga den
ha det bra
kram Rosa

House and Garden by Bia sa...

Kul när man hittar något man känner nåt speciellt för;)
Den var ju söt....
Kram kram
Bia

Anna sa...

Jag såg dig aldrig i Dalstorp, men det var mycket folk. Inga direkta fynd, några böcker bara. Men döttrarna köpte ett airhockey-spel som de var otroligt nöjda med.
Kram Anna

FruNeroLindström sa...

Men så härligt.
Ja vissa saker väcker verkligen något speciellt.
Hoppas ni fått en bra start på nya veckan. Kram Malin

Huset på Backavägen sa...

Det är fantastiskt vad saker, platser och lukter kan få minnet att gå igång. Känslor man inte upplevt på länge känns plötsligt som igår.
Kram Anki

kathas kortmakeri sa...

Som en saga. Minnen är underbara å tänk de blir ofta bara bättre med åren.
Ha de gott!
Kram Katha

Mamma C sa...

Så roligt att du hittade något som väckte gamla minnen till liv. Den var söt din porslinsflicka.
Kram Mamma C

VisaLiza sa...

Alltid spännande hur saker kan göra att vi får tillgång till minnen som annars varit glömda. Tycker att din lilla fågelflicka är vacker. Kramar Liza

Hannis sa...

Tycker om dom där sakerna som väcker minnen till liv.
Sen tycker jag att den är fin!
Mild på något sätt.

Kram till fina dig/Hannis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...