torsdag 30 augusti 2012

Att hänga favoritsaker i ett fönster

Godmorgon denna ljuvliga regniga dag

Sitter här och lyssnar på regndropparnas melodi utanför fönstret och inser att det är ganska mysigt med regn ändå. (varför lägga massa negativ energi på något vi ända inte kan bestämma över) 

Idag kommer jag för ovanlighetens skull visa ännu fler bilder från sovrummet. 




 Detta fönster har jag hängt ovanför skrivbordet, meningen är att det ska vara ett blickfång och en möjlighet att hänga upp några favorit saker (ja jag har ju endel) Just nu hänger det en stor nyckel ett vackert lås och en liten ram med en vacker dam i, men nästa vecka kan det hänga något annat där;) ombyte förnöjer. 


Så ser det ut i detta hörn och det enda som ni nu inte sett är sängen och sängborden samt fönstret så har ni tur så bli det bara två inlägg till som vårt sovrum. 

Fick en fråga om skrivbordet även är målat inuti och ja det är den, det var pilligt då det är fyra små lådor där inne men med hjälp av min käre far så gick det bra. Fick även en fråga om vad Aronia är för något och det är i de flesta fall en buske men i vårt fall är det ett träd. Det sägs att bären är fyllda av nyttiga saker, så trots sockret som är i saften så blir den alltså ganska nyttig;) 

Jag önskar att alla får en fantastisk dag, här ska det skolas in på dagis för sista gången för den minsta, det ska packas och donas inför barnmarknaden och i eftermiddag ska jag även jobba på världens bästa jobb;) 

Annie

7 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Så mysigt, satt och hittade endel gamla fönster på blocket igår och är lite sugen på att köpa på mig några.
Får se hur det blir.
Låter som en mysig dag med härliga aktiviteter, hoppas det går bra med inskolningen, Kram Malin

Anonym sa...

Vad skönt att allt går bra med inskolningen för lille F. Dagen i mossebo ska starta med en dusch, sen handling och sedan dags att börja flytta om saker i lillstugan. Målet ät att pysselrummet ska vara ute totalt inom en till två dagar.... Puh!. Men sååå vackert fönstret blev där i sovrummet... Har funderat sååå på hur/ vad och vart mitt ska vara.... Bra ide att göra det till ett blickfånget som kan ändra innehåll allt eftersom... Ser julens vackra ting framför mig bl.a..... Älskar att följa din och herr D's framfart i hus och trädgård;))) ha en bra torsdag!! Pussss!!!!, Mia.

Marianne sa...

Å dessa underbara fönster! Så mycket man kan göra med dom,
fint att kunna byta ut favoritföremål nu och då så man får njuta av alla:)
Ha de gott!
Marianne

House and Garden by Bia sa...

Hej min vän!
Fint med fönstret...jag har ett liknande ovanför sängen i sovrummet...har visat det på min blogg i tidigare inlägg. Jag gillar gamla fönster o dörrar...man kan göra så mycket med dom...det är bara att gå på med fantasin! Bra idé med att man kan byta ut föremålen.
Kraaam Bia

VisaLiza sa...

Vilken smart idé med dit "skyltfönster". Det är ju alltid lite svårt det där med alla favoritsaker man samlar på sig. Vart ska man göra av allt liksom!!! Ser att vi har nästan likadana sekretärer. Fast jag fuskade lite och valde att låta den vara omålad på insidan. Kramar Liza

Rosa i huset i vitt sa...

Hejsan vilket vackert fönster ...
önskar dig en trevlig helg
Kram Rosa

MirEll sa...

Smart! Snor den idén! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...