torsdag 16 augusti 2012

Pyssel med gamla bibel-blad

Min senaste fascination är papper och speciellt papper från gamla bilbel böcker. Jag köper söndriga biblar var helst jag kommer över dem och har nu i min ägo 9 st. Jag köper dem inte för innehållet utan jag köper dem för pappret och typsnittet som är tryckt på det gamla pappret.

Sen går jag loss

Detta är min senaste skapelse 





Är ganska nöjd har inte riktigt lyckats få till kanten men skam den som ger sig. De gamla fruktfatet från Ikea har iallafall fått sig en ny stil. 

Idag är det torsdag och det har jag bestämt ska bli en underbar dag. Så det så. 

Ta hand om er
Annie

8 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Häftigt, vilken underbar personlig skål det nu fick bli. Istället för en som troligtvis MÅNGA har i sitt hem.
Använde du decupagelim då?
Hoppas också du får en riktigt härlig Torsdag, Kram

Hannis sa...

Fiiiint!Och eget.

Visst är papperet i gamla böcker och biblar vackert?
Och när man hittar dom där biblarna där någon klottrat ner egna visdomsord eller funderingar runt texter så blir jag extra glad.

Härlig dag/Kram Hannis

Maria sa...

Det är så charmigt med dessa gamla böcker. Fiffig ide :)
Kram från Maria

VisaLiza sa...

Vad fint det blev. Själv hade jag dille på att klä in saker i tidningspapper en tid. Hmm kanske skulle börja igen :) Hoppas att din torsdag blev precis så härlig som du önskat :)

MirEll sa...

Jättefint. Själv köpte jag gamla böcker för att använda bladen men blev för snål för att skära sönder dom.

Marianne sa...

Så fint det blev!:)
Gamla fina papper är i min värld verkligen förknippat med "Systrarna Karlsson", så mycket fina grejer som ni gjort:)
Min fina lilla pappask/väska som jag fick vid vinsten hos er har jag numer min mascara mm i, sååå fint!
Hoppas din torsdag blev som du ville!:)
Marianne

House and Garden by Bia sa...

Hej min vän!
Vad gulligt kök du har som du visade i förra inlägget!
Fatet blev ju jätte fint det också. Jag hittade en gammal dagstidning på torpet från 1959 med gulnade blad..jag sparade den gjorde ett kollage...och svepte om ett litet stycke blad om två ljus...som jag kanske visar senare. Det är läckert med gamla pappersblad.
Kraam Bia

Rosa i huset i vitt sa...

Jättesnyggt blev det ...jag brukar också pyssla lite med bibelsidor .. klistrar på strutar m.m

kram Rosa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...