lördag 1 september 2012

Ett fantastiskt påhitt


God morgon

Tack, tusen tack för alla kommentarer om mitt soff-problem. Jag har köpt soffan, och vi hämtar den imorgon och sedan får vi helt enkelt se, men en fåtölj ska letas efter på auktion och loppisar och sedan ska även några fotpallar inhandlas. Ja detta kommer nog bli bra, det värsta som kan hända är att vi får ont i rumpan och ryggen och därmed inte tittar på tv;) 

Idag tänkte jag berätta om något fantastiskt som händer här och var i vårt avlånga land och det kallas barnfyndmarknad.

 Just nu idag kommer en sådan gå av stapeln i Limmared mellan 10-13. En barnfyndmarknad är en loppis för barnkläder, leksaker och allehanda barnprylar. Där säljare får lämna in sina uppmärkta saker (ett nummer man får vid bokning, samt pris) sedan tas hela försäljningen omhand av de som anordnar barnfyndmarknaden. Sen kommer köpare och köper begagnade saker till riktigt bra priser allt bokförs av den frivilliga personalen och sedan på eftermiddagen när barnfyndmarknaden stängt hämtar man som säljare de saker som ej blivit sålt samt ett kuvert med 90% av det man sålt för. 10% skänks till ett välgörande ändamål och i detta fall går pengarna till Barncancerfonden. 

bild lånad från Barnfyndmarknaden i Limmared

Så har ni inget för er idag och bor i krokarna och är i behov av barnsaker. Ta en tur till Limmared idag, och förutom barnfyndmarknaden kan ni alltid besöka några av alla deras secondhand-butiker. 

Om ni inte bor i närheten kolla om det brukar finnas barnfyndmarknader i er närhet, annars dra i hop ett gäng och anordna en kanske... 

Själv ska jag jobba på mitt andra jobb idag (ja jag har ju två timmanställningar) så någon barnfyndmarknad blir det inte för mig. Men i kväll ska jag åka dit och förhoppningsvis hämta tomma lådor och ett fullt kuvert;)

Önskar er en fantastisk dag, ta hand om er och njut av livet. 
Annie


2 kommentarer:

FruNeroLindström sa...

Vilken fin tanke. Perfekt ju.
Vet inte om vi har det konceptet här just där pengarna går till välgörenhet.
Men nästa lördag är det däremot barnloppis i Vetlanda.
Perfekt att fynda kläder och leksaker.
Hoppas du får en riktigt mysig lördag på jobbet. Kram Malin

House and Garden by Bia sa...

Det var ju en jätte bra idé!
Själv har jag varit på loppis idag fyndade inte så mycket, men några virkade dukar (jag gillar vita, o jag tycker om gamla dukar) hittade jag o en lampa.
Önskar dej en fin lördagkväll!
Kram Bia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...