torsdag 23 maj 2013

En stökig zon som får upprättelse

God morgon bedårande Torsdag

Igår var jag hemma med två busfrön som faktisk gav mig lite tid för mig själv, händer inte allt för ofta men när det händer så måste man ta tillfället i akt. 

Så jag grabbade tag i den första stökiga zon som jag såg, och det var denna...


 En hylla där saker glöms av (döda blommor) (vigselbevis) (näsdukar), förvaras (tavla som ska upp på väggen) (soppterrins som ska planteras i) (vaser som ska in i skåpet) Ja en av våra många (helt naturliga) stökiga zoner. 


 Men vips efter att barnen lekt tillsammans och gett mig lite egentid så blev den röriga zonen mindre rörig


 Det rensades på översta hyllan, vaser in i skåpet, soppterrin i skåp i väntan på plantering.


 Nya färgglada vaser kom upp i "prylhyllan" och nya favorit saker kom till.


 Lite ljuslyktor piggar ju alltid upp


Speciellt om det är mina favorit lyktor


Den "döda" blomman levde lite så den blev omplanterad och omplacerad. 

Känns så skönt att ta tag i dessa stökiga zoner och tänk hur fint vårt hus skulle vara om jag fick mer sådana här stunder. Fast tack vare att jag får de så sällan så uppskattas de ju dessto mer;) 

Nu önskar jag er en fantastisk dag.
Annie

7 kommentarer:

Frederica sa...

Så fint det blev! Och du har många fina saker :)
Blir smått avundsjuk på er som kan få massa prylar i hop att ändå se fint ut. Har jag för mycket blir det bara rörigt.. Vilket det känns som det är i hela huset nu. Borde beställa hem en container :P

Tänk om det fanns fler stunder till sortering och piffande som du säger ;)

Ha en fin dag!
Kramar

Huset på Backavägen sa...

Ja tänk att såna zoner finns nog i alla hem... Så även här... Blev väldigt fint med många fina saker! Jag har fortfarande inte tagit tag i Wii-rummet som vi kallar det, är så rörigt så jag vill inte gå in där. Men en dag så...
Kram Anki

FruNeroLindström sa...

Så befriande och rogivande för själen att få reda ut de där platserna som på något konstigt vis alltid blir stökiga efter ett tag.
Jättefint.
Hoppas ni får en minst lika härlig torsdag. Kram Malin

Gerdis sa...

Så fint det blev i hyllan! Det är stor glädje även i de små stunderna då man får göra saker som gör en glad.

Själv letar jag efter orken just nu, samtidigt ser jag mitt hem "röra till sej"....men det kommer ,det vet jag.

Tack för dins små peppande ord i min blogg, det värmer.

Kram Gerdis

Tinis vita hem sa...

Det är alltid skönt när man får ordning på torpet :)
Ha en fin kväll!
kram Tini

Rosa i huset i vitt sa...

Vad fint det blev ...ja ibland får man plocka om lite
ha en trevlig helg
kram Rosa

VisaLiza sa...

Så skönt när man kommer i ordning. Så otroligt fin och inspirerade du har det hemma. Fint med blomman i glasskålen, kreativt! Kramar Liza

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...