tisdag 21 maj 2013

I väntan på en solig dag

Godmorgon Tisdag

Här är det regntunga skyar idag men det är fortfarande varmt. Känns nästan lite tropiskt. Regnet och värmen har gjort så att det växer så det knakar. Dillen är på väg upp, jag ser de första morotsbladen, rabarbern snart redo för sin första skörd och gräslöken har vi redan provsmakat. 



I mina fönster står mina pelargoner och växer sig större och större. Men jag vågar inte placera ut dem riktigt än.


Minns förra sommaren allt för väl då mina pelargoner i princip regnade bort. Vi har inget tak utomhus så pelargonerna fick allt för mycket vatten förra sommaren och det misstaget vill jag inte göra i år så därför väntar jag till en solig dag. 


Önskar er som tittar in en härlig dag och hoppas solen skiner på er en stund
Kram 
Annie


Skicka en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...