måndag 27 maj 2013

5 saker för 120:-

Godmorgon härliga Måndag

Helgen har varit en hektiskt men mycket trevlig helg. I helgen gick nämligen vårens fyndmarknad av stapeln här hemma i Tvärred. En fyndmarknad som för första gången även hade begagnade vuxenkläder till försäljning. 


 Så för 120:- fyndade jag två klänningar en tunika och två toppar. Ljuvligt för plånboken och utmärkt för miljön.


En fyndmarknad är ett ypperligt tillfälle att köpa och sälja begagnade kläder och barnartiklar. Det är så enkelt för som säljare behöver du inte göra mer än att skaffa dig ett försäljningsnummer, märka upp dina kläder lämna in till fyndmarknaden och dagen efter kommer du och hämtar dina saker samt pengarna som du sålt för. 


Självklart handlade jag en hel del till barnen också totalt handlade jag för 531:- och sålde för 495:- nästan så att det blev gratis. 

En annan fördel med att köpa och sälja sina saker via en fyndmarknad är att man samtidigt skänker saker till en god sak. Här tillföll 10% av det sålda till Musslangruppen i Ulricehamn, en grupp som stödjer barn som växer upp i missbrukarfamiljer eller har missbrukare i sin närhet. 

Att vara med och anordna en sådan här fyndmarknad är både givande och utmanande, men sanslöst roligt;) 

Nu ska jag välja en outfit för dagen innan jag tar tag i dagens bestyr. 

Önskar er alla en härlig dag och tackar för alla söta kommentarer som jag får här inne, tack
Annie
Skicka en kommentar
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...